Jam Dinding

Google Search

Custom Search

Chat

Create a Meebo Chat Room

Cerita Hari Khamis


di sebelah sini hujan mencurah - curah petanda musim tengkujuh telah datang menjenguk kami. ada orang suka hujan ada yang tak suka. tak suka tu mungkin sebb berkait dengan pekerjaan mereka. penoreh getah tak dapat menoreh, nelayan tak dapat ke laut kalau angin kencang dan ombak besar. aku pula tak dapat pergi kerja naik moto, kena naik kereta. beza moto dan kereta ni cuma kos minyak jer. walaupun harga minyak dah turun, kos naik moto RM 150, kos naik kereta RM 300. tu lah beza nya.


namum masalah hujan dan musim tengkujuh ni tak boleh salahkan ilahi. memang kejadian alam macam ni. sebab tu ada orang mengubahnya kepada yang lebih positif contoh nya hujan ni hujan rahmat. mungkin supaya kita berfikir. contohnya macam cerita belalang dengan semut. semut bekerja dengan keras menyimpan makanan utk musim sejuk, belalang punya hanya merempit dari pagi sampai malam. bila minyak dah naik baru lah belalang susah hati, musim hujan plak datang, tak dapat merempit dan tak ada makanan simpanan. kesian belalang.


=

masuk je pejabat hari ni aku dapat 2 berita. moto 125Z akma hilang kat depan umah, satu lagi cc ripin kehilangan anak lelaki nya kerana kemalangan motosikal di kuantan. al-fatihah utk arwah dan harap akma dapat claim balik moto dia. itu la cerita hari ni, hari khamis..