Jam Dinding

Google Search

Custom Search

Chat

Create a Meebo Chat Room

Suasana



suasana pagi tadi semasa dalam perjalanan pergi ke tempat kerja.. kelihatan Super Beruang yang bernama kamarul azizan sedang menahan serangan Cero dari seekor Menos yang tiba - tiba muncul..

lagiii





Ni sikit lagii.....



Lagi...Lagiiiii....





Dan lagii....





Gambar lagi





Gambar Dinner xDomt





Makan Malam Gathering xDomt

Salam semua,

Alhamdulillah majlis tersebut berjalan seperti yang dirancangkan dan meriah. Terima kasih kepada yang hadir pada malam tersebut. Dapatlah kita mengenali pasangan masing2pada malam tu.

Majlis diserikan juga dengan persembahan band OKU sambil2 kitaorang makan. Lebih kurang 28 orang rasanya yang hadir pada malam tu.

Gambar2 pada majlis tersebut akan diupload nanti.

How to Send Software via Email

oleh kerana hari ni hari ahad dan memandangkan masih dalam keadaan mood hari jumaat dan hari sabtu aku pun tak tau nak buat apa. buat keje skit pastu pegi merayau2 di dalam stor abg long. sebelum balik rumah mungkin perlu hantar satu post supaya blog ni ada something ari ni...

* definasi EXE = the common filename extension denoting an executable file (a program) in the DOS, OpenVMS, Microsoft Windows, ReactOS, and OS/2 operating systems. Besides the executable program itself, many EXE files contain other components called resources, such as bitmaps and icons which the executable program may use for its graphical user interface.

kebiasaan nya provider email menghalang kita menghantar fail execute (*.EXE) melalui email. ini adalah bagi mengelakkan virus "spread" melalui fail .exe yang di "attach" ke dalam email. fail - fail .exe ni biasanya adalah setup installer dan sebagainya. mungkin anda akan mendapat notis seperti ini apabila cuba berbuat demikian..



apa yang perlu kita buat adalah dengan menukar extension .exe kepada extension yang dibenarkan oleh provider email. contohnya kepada .mp3 atau .doc atau .txt

namun bagi sesetengah user yang menggunakan operating sistem Windows, kebiasaannya .exe ini tidak akan appear sekiranya tidak di "set" appear dengan menggunakan fungsi folder option di dalam windows explorer.

(contoh)


untuk set extension ni appear, sila lihat gambar di bawah..





kosongkan petak "hide extension" dan apply..

anda akan dapat result seperti gambar di bawah..



-

jika anda menggunakan operating sistem Linux ia adalah seperti gambar di bawah..

(sebelum extension .exe ditukar)


(selepas extension .exe ditukar kepada extension .doc)


kemudian cuba upload kembali fail tadi dan send.. mungkin anda akan mendapat result seperti ini..



-

oh ya.. setelah anda berjaya send pada kawan, sila bagitau dia supaya tukar kembali extension tu kepada .exe supaya dia dapat menggunakan fail tersebut..

Reunion



kawan2 mari lah sama sama kita menyokong reunion yang diadakan tok. sebab., kalau kehadiran tak menggetar sanubari.. program jadi hambar. support la ajak. majulah x-domt untuk kerjaya--

Hijjaz - Selawat Syifa

Rindu Yang Mencengkam

Hai,

susah kalau rindu mencengkam didada....bukan untuk kekasih tetapi untuk teman-teman lama yang dulu sama-sama belajar di UiTM Dungun 2001 - 2004...

teringat kenangan dulu tu, sampaikan terasa nak gelak dan nangis sorang-sorang....harap kawan-kawan semua pun sama merasa apa yang saya rasa....

miz u all alwiz....

ikhlas,
Amy

Memendekkan Lagi URL


kawan - kawan sila beri cadangan untuk URL baru kita kerana http://xdomt.blogspot.com/ adalah satu URL yang panjang.. kalo buleh kita nak pendekkan ia contoh nya :

http://www.xdomtblog.com/

http://www.xdomt.com/blogs

http://www.xdomt.com/

sila bagi cadangan dan kita akan undi sebab tak lama lagi akan beli domain (URL) baru.. :P

Komentar

This was a good blog. keep up good things. bring up such memory. . gather more "ahli lama" is the job now. keep on doing this thing. COOL!! (kesejukan aircond)

Jawatan Kosong Kerajaan

Kepada rakan2,

untuk mengetahui mengenai jawatan kosong dalam sektor awam, sila layari laman web ini

Portal Kerajaan Malaysia

Semoga bermanfaat untuk semua.

Rgds,
Amy

Hidangan Reunion XDOMT





Hidangan Di Sabak Steamboat & Seafood






Antara Hidangan: