Jam Dinding

Google Search

Custom Search

Chat

Create a Meebo Chat Room

Selamat Kembali

Assalamualaikum kepada semua sahabat yang jauh dan dekat dan selamat kembali ke rumah web baru kita. idea ni timbul apabila abg mat suruh kita register dengan host baru bagi mengantikan rumah web lama kita di htt://www.geocities.com/nombor45. rumah web lama kita bukan calang2 rumah web kerana ia sebenarnya mempunyai beberapa ID geocities memandangkan Yahoo! memberikan kan kita limited space. antara nya ialah biskutliat, nombor45, nombor_45, mr_sukor, action_kamen dan macam lagi. hasil gabungan itu maka terbentuk la sebuah rumah web kita iaitu nombor45.

oleh kerana kos hosting utk upload fail2 gambar dan fail html adalah dalam lingkungan RM100 lebih manakala kos untuk domain (address laman web) adalah hanya RM30 (jika salah tolong betulkan) jadi aku rasa baik kita pakai blogger dan sewa domain jer. kalau address sekarang adalah http://www.nombor45.blogspot.com, kita daftar kan kepada http://www.no45.org/ atau http://www.nombor45.org atau http://www.no45blog.org/ ; cadangan -cadangan yang lain juga boleh dipertimbangkan.

aku rasa guna blog lebih mudah daripada html biasa yg kita upload ke hosting. yg guna html mungkin perlukan kemahiran html manakala blogger tak perlu. cuma perlu klik pada create post kita terus boleh menaip dan upload gambar. terlalu senang dan mudah untuk kita share apa sahaja di sini.

utk permulaan aku harap semua ahli no 45 daftar kan email di gmail.com dahulu. lepas tu emailkan email korang pada aku di biskutliat@gmail.com supaya aku buleh invite korang suma menjadi author di blog kita ni. lepas hantar, sila sms bgtau dah hantar, lepas aku invite, korang cek balik inbox gmail, ada invitation utk jadi author kat blog no 45 ni. lepas korang approve, korang buleh start create post dari tempat korang melalui www.blogger.com. sign in dengan id email gmail dan terus post something. apa sahaja yang naik taip, taip jer okey.

ada apa2 komen? komen kat bawah ni atau kat shoutmix tapi lebih baik komen kat sini jer. :D

0 comments: